Annonsering på Google

Ads annonsering- Tips!

Behöver jag säga mer? Riktigt kul de här:

Emelie Ads annonsering

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tips för bättre resultat med ads annonsering

  1. Se till att sökordet finns med i annonstexten.
  2. URL:en- vart leder den? Är landningssidan trovärdig, med rätt information i förhållande till annonsen?
  3. Uppmaning- skriv i annonsen vad som erbjuds, de du vill förmedla! Du vill inte ha onödiga klick!
  4. Använd VERSALER i annonstexten när de behövs, överdriv inte! (Google visar ibland olika resultat i sökningar beroende på om du använt VERSALER eller gemener i en sökfråga, Nikke Lindqvist skriver om detta)
  5. Relevans och matchningstyper. För att höja relevansen när du skriver ett sökord välj rätt matchningstyp!

Annonstexten

  • Titeln- Max 25 tecken.
  • Annonstexten- Max 70 tecken.
  • Visnings-URLen- Max 35 tecken.
  • Destinations-URLen- Max 1024 tecken.

Matchningstyper

  • Bredmatchning – Annonsen visas för likartade fraser och varianter.
  • Modiefierad bredd- ”Snygga+skor” kan även synas på ”snygga+ sneakers”. (Använd plustecken)
  • Frasmatchning– Annonsen visas för sökningar som matchar den exakta frasen.
  • Exakt matchning- Din annons visas enbart för sökningar som är en exakt matchning.
  • Negativ matchning- Annonsen visas inte vid sökningar som innehåller de sökord som du har angett som negativa. (Används till fras- och bredmatchning). T.ex. – män.

KOM IHÅG –>

I annonsen ska:

Titeln+beskrivningen+URL:erna vara trovärdiga och sökorden ska finnas med!

 


 

Follow on Bloglovin