Ads annonsering- Tips!
Behöver jag säga mer? Riktigt kul de här:
Tips för bättre resultat med ads annonsering
- Se till att sökordet finns med i annonstexten.
- URL:en- vart leder den? Är landningssidan trovärdig, med rätt information i förhållande till annonsen?
- Uppmaning- skriv i annonsen vad som erbjuds, de du vill förmedla! Du vill inte ha onödiga klick!
- Använd VERSALER i annonstexten när de behövs, överdriv inte! (Google visar ibland olika resultat i sökningar beroende på om du använt VERSALER eller gemener i en sökfråga, Nikke Lindqvist skriver om detta)
- Relevans och matchningstyper. För att höja relevansen när du skriver ett sökord välj rätt matchningstyp!
Annonstexten
- Titeln- Max 25 tecken.
- Annonstexten- Max 70 tecken.
- Visnings-URLen- Max 35 tecken.
- Destinations-URLen- Max 1024 tecken.
Matchningstyper
- Bredmatchning – Annonsen visas för likartade fraser och varianter.
- Modiefierad bredd- ”Snygga+skor” kan även synas på ”snygga+ sneakers”. (Använd plustecken)
- Frasmatchning– Annonsen visas för sökningar som matchar den exakta frasen.
- Exakt matchning- Din annons visas enbart för sökningar som är en exakt matchning.
- Negativ matchning- Annonsen visas inte vid sökningar som innehåller de sökord som du har angett som negativa. (Används till fras- och bredmatchning). T.ex. – män.
KOM IHÅG –>
I annonsen ska:
Titeln+beskrivningen+URL:erna vara trovärdiga och sökorden ska finnas med!
