november 30, 2011december 9, 2011 Annonsering på Google Ads annonsering- Tips! Behöver jag säga mer? Riktigt kul de här: Tips för bättre resultat med ads annonsering Se till att sökordet finns med i annonstexten. URL:en- vart leder den? Är landningssidan trovärdig, med rätt information i förhållande till annonsen? Uppmaning- skriv i annonsen vad som erbjuds, de du vill förmedla! Du vill inte ha onödiga klick! Använd VERSALER i annonstexten när de behövs, överdriv inte! (Google visar ibland olika resultat i sökningar beroende på om du använt VERSALER eller gemener i en sökfråga, Nikke Lindqvist skriver om detta) Relevans och matchningstyper. För att höja relevansen när du skriver ett sökord välj rätt matchningstyp! Annonstexten Titeln- Max 25 tecken. Annonstexten- Max 70 tecken. Visnings-URLen- Max 35 tecken. Destinations-URLen- Max 1024 tecken. Matchningstyper Bredmatchning – Annonsen visas för likartade fraser och varianter. Modiefierad bredd- ”Snygga+skor” kan även synas på ”snygga+ sneakers”. (Använd plustecken) Frasmatchning– Annonsen visas för sökningar som matchar den exakta frasen. Exakt matchning- Din annons visas enbart för sökningar som är en exakt matchning. Negativ matchning- Annonsen visas inte vid sökningar som innehåller de sökord som du har angett som negativa. (Används till fras- och bredmatchning). T.ex. – män. KOM IHÅG –> I annonsen ska: Titeln+beskrivningen+URL:erna vara trovärdiga och sökorden ska finnas med! TweetMerGilla detta:Gilla Laddar in … Relaterade Onlinemarknadsföring AnnonstextGoogle AdWordsMatchningstyper