oktober 27, 2011augusti 30, 2012 Optimering Sökoptimerings tenta Imorrn har vi en tenta i sökoptimering. Under tre veckor har vi blivande onlinemarknadsförare på Medieinstitutet fått föreläsningar av Nikke Lindqvist och Per Pettersson i sökoptimering. Det har varit mycket lärorikt och jag hoppas att jag snappat upp de mesta inför morgondagens stundande tenta. Drömmer om optimering och försöker att optimera detta inlägg på ordet optimering :mrgreen:. De har bl.a. förelästs en hel del kring ”onpage och onsite”. Onpage Handlar om allt det tekniska på sidan, du visar för sökmotorn vad som ska indexeras. Det gäller att vara tydlig och varje sida på sajten ska ha ett så unikt innehåll som möjligt! Här är dem åtta optimeringsparametrarna viktiga som jag beskrivit i ett tidigare inlägg (url, title, meta, bilder, länkar, rubriker, text). Använd sunt förnuft och tydlighet när du optimerar din sajt! Onsite Här handlar det om strukturen på sajten. Vad vill du med din sajt/landningssida? Vad vill du leda besökarna till? Relevansen är viktig! Laddningstiden på sajten, valideringen och länkningen är också viktiga parametrar på onpage teknik. Bygg rätt, bygg inte fel, strukturera sajten efter vad du vill att den ska synas på! Den goda sidan Och kom ihåg! Optimering handlar om att göra det lättare för sökmotorerna att avgöra vilken sajt/sida som ska visas- att hjälpa google att hjälpa användarna att hitta rätt sajt! Så på med den vita hatten och sökoptimera rätt från ditt hjärta! TweetMerGilla detta:Gilla Laddar in … Relaterade Onlinemarknadsföring onpageonsiteseosökoptimering