maj 4, 2013augusti 14, 2013 Coca-Cola byter ut sina etiketter till vanliga svenska namn Coca-Cola kampanj Den 7:e maj startar Coca-Cola en rolig sommarkampanj. Coca-Cola byter ut sina etiketter som ersätts med vanliga svenska pojk- och flicknamn. De 150 vanligaste namnen kommer stå på etiketterna i sommar. Kampanjen är en ”hyllning” till alla konsumenter som dricker Coca-Cola. Under kampanjen kommer man kunna dela en personlig Coke på facebook, man kommer också kunna skicka en virtuell burk med sina vänners namn och posta den på deras tidslinje. Tävlingar relaterade till kampanjen kommer pågå under sommaren, bl.a. en Instagramtävling ”Dela en Coke – Dela ett foto”, där du uppmanas att dela din bästa sommarbild under hashtaggen #delaencoke. Jag hoppas givetvis att mitt namn- Emelie kommer med på en flaska- enligt statistiska centralbyrån är Emelie på plats 60 bland de 100 vanligaste folkbokförda kvinnonamnen. Och lite onödigt vetande när vi ändå är inne på ämnet namnstatistik- År 2012 var Alice och William de populäraste namnen. Elsa och Oscar hamnade på en andra plats. Mitt andranamn är faktiskt Elsa. Kommer från min mormor. Heter också Birgitta i andranamn som jag fått från farmor de finns dock inte med på listan, kanske ett namn som blir populärt igen om några år. Favoritnamn om jag skulle få välja på listan nedan: Maja, Ebba och Molly är fina namn likaså Lucas och Oliver. För er som vill veta om ert namn finns med på en burk. Gå in här: Coca-Colas facebookssida TweetMerGilla detta:Gilla Laddar in … Relaterade Onlinemarknadsföring coca-colafacebookInstagram